Manofmusic Index du Forum

Manofmusic
Espace consacré à David Bowie et à la Culture sous toutes ses formes

FAQFAQ   RechercherRechercher   MembresMembres   GroupesGroupes   S’enregistrerS’enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

Sue (Or in a season of crime)
Aller à la page: <  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  >

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Manofmusic Index du Forum -> David Bowie -> J'ai entendu un truc sur David Bowie
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
Zouff

MessagePosté le: Mer 15 Oct - 22:28 (2014)    Sujet du message: Sue (Or in a season of crime) Répondre en citant

C'est vrai que quelques fois je me dis que j'apprécie plus la démarche, l'intention, que le morceau en lui même. C'est certainement un mélange des deux et, ma fois, c'est loin d'être désagréable.
Aurait-il eu vent que Scott Walker allait sortir un nouvel album et inspiré cette direction musicale? On en reste aux suppositions, mais j'aime l'idée de cette émulation sporadique (mais fondamentale et réciproque) sur 50 ans de carrière...

Publicité

MessagePosté le: Mer 15 Oct - 22:28 (2014)    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Jeu 16 Oct - 11:12 (2014)    Sujet du message: Sue (Or in a season of crime) Répondre en citant

David Bowie's jazz song shows his genius for self-reinvention

Can pop stars ever do jazz justice? Ivan Hewett weighs up David Bowie's new single with Maria Schneider, the most inventive jazz composer alive right now

By Ivan Hewett, Music Critic
6:00AM BST 16 Oct 2014

The news that David Bowie has recorded a jazz-flavoured song brought back a question that’s as old as pop music: can pop singers really “do” jazz? Try to answer the question by surveying the field, and it very quickly gives way to another: what is a jazz song anyway?

With some pop singers who’ve ventured into jazz such as Rod Stewart, there’s an easy answer: it’s the Great American Songbook. In an odd way, this actually counts against Stewart being taken seriously. Because which jazz singer worth their salt ever does an evening composed entirely of classics? Yes, they’re great songs, and the best of them seem perennial and even daring (is there any more daring song about the different forms love can take than My Heart Belongs to Daddy?) But most of them don’t. Listening to a succession of songs from The Great American Songbook can often seem like turning the pages of a beautiful old photo album. They lovingly preserve the feelings of a bygone era.

The smart jazz singers know this, and nowadays venture way beyond them. These days jazz standards are a rarity, and what you could call pop songs, rendered in a jazz idiom, are much more common. Once that doorway is opened, it can be crossed both ways. Pop singers can venture into jazz. Pretty soon the things that lie either side of that door start to mingle, and we’re no longer sure where we are. Is Norah Jones a jazz singer? No, say many people in outraged tones, as if the very idea is a slap in the face to Billie Holiday and Sarah Vaughan. Yes, says Ted Gioia, author of one of the most respected histories of jazz.

Gioia offers Norah Jones’ first hit like Don’t Know Why as an example of her nice “jazzy” timing and breathy intimacy. Well, he’s right, and the main tune is irresistible. But a real jazz composer would never write such a harmonically feeble “middle eight” as the one here, where what small emotional heat the song possesses soon ebbs away. There are so many jazz/pop songs like this, tricked out with the superficial markers of jazz: a nice tinkly piano solo, some nice crushed 13th chords, a swinging or Latin beat. But these overtly “jazzy” pop songs are precisely the ones that are furthest from real jazz, because they lack any intensity. Everything is just too clean: the flawless complexion and perfect coiffure of the singer, and the perfectly manicured sound.

So where does Bowie’s new song Sue (Or In a Season of Crime) stand with respect to these platinum-selling peddlers of easy listening nostalgia? Miles away, of course. Bowie has spent much of his life evading genre boudaries, and this song is the latest example of his genius for self-reinvention. Yes, there’s the sound of a big band in the background, but it’s a deeply strange sound, without a trace of nostalgia (it’s conjured by the orchestra of Maria Schneider, surely the most inventive jazz composer alive right now). And as for the voice, it’s as uncanny as ever, but freighted with decades of experience. The song seems familiar and deeply strange at once, with an extraordinary blend of nostalgia and irony. If jazz is the “sound of surprise”, then Bowie has certainly found it.

The Telegraph

yenyen

MessagePosté le: Jeu 16 Oct - 11:50 (2014)    Sujet du message: Sue (Or in a season of crime) Répondre en citant

Zouff a écrit:
C'est vrai que quelques fois je me dis que j'apprécie plus la démarche, l'intention, que le morceau en lui même. C'est certainement un mélange des deux et, ma fois, c'est loin d'être désagréable.
Aurait-il eu vent que Scott Walker allait sortir un nouvel album et inspiré cette direction musicale? On en reste aux suppositions, mais j'aime l'idée de cette émulation sporadique (mais fondamentale et réciproque) sur 50 ans de carrière...

Scott Walker sort un album avec Sunn O))) un groupe de stoner/doom rock, quelque chose d'assez lourd donc.

Je ne comprends pas forcément toujours les éternelles comparaisons entre les deux. 

Ici nous avons un vrai titre jazz, un style souvent approché par Bowie, mais jamais comme ici. La différence ? Cette fois il jouait
avec un véritable orchestre, d'où la réussite. 

Ce titre me rappellera surtout le Bowie de Baal, ou encore celui qui chantait Nature Boy dans Moulin Rouge.

C'est pour moi une véritable réussite, à 67 ans, il se fait enfin plaisir avec un genre musical qu'il a toujours apprécié, et fait ça 
avec classe. Pas facile à son âge de se frotter à un genre si complexe avec brio et qu'il le lui rende si bien. 

Visiter le site web du posteur
lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Dim 19 Oct - 10:12 (2014)    Sujet du message: Sue (Or in a season of crime) Répondre en citant

A la suite de la comparaison effectuée par Le Monde (lire « David Bowie prend un air de Milton Nascimento ») entre le classique Cais du Brésilien Milton Nascimento (1972) et le nouveau single de David Bowie Sue (or In A Season of Crime) de David Bowie, le journal Estado de Sao Paulo révèle dans son édition du 16 octobre que la musicienne de jazz Maria Schneider, qui a composé la chanson avec Bowie, s’est adressée par e-mail à Milton Nascimento (paroles) et à Ronaldo Bastos (musique). Elle nie, « élégamment », selon Ronaldo Bastos, toute référence explicite à Cais, une chanson qu’elle dit cependant aimer.

Le Monde

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Dim 19 Oct - 10:22 (2014)    Sujet du message: Sue (Or in a season of crime) Répondre en citant

lunamagic a écrit:
A la suite de la comparaison effectuée par Le Monde (lire « David Bowie prend un air de Milton Nascimento ») entre le classique Cais du Brésilien Milton Nascimento (1972) et le nouveau single de David Bowie Sue (or In A Season of Crime) de David Bowie, le journal Estado de Sao Paulo révèle dans son édition du 16 octobre que la musicienne de jazz Maria Schneider, qui a composé la chanson avec Bowie, s’est adressée par e-mail à Milton Nascimento (paroles) et à Ronaldo Bastos (musique). Elle nie, « élégamment », selon Ronaldo Bastos, toute référence explicite à Cais, une chanson qu’elle dit cependant aimer.

Le Monde

Autores de 'Cais' descartam plágio em nova música de Bowie
Estadão

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Mer 22 Oct - 12:32 (2014)    Sujet du message: Sue (Or in a season of crime) Répondre en citant

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Sam 25 Oct - 15:47 (2014)    Sujet du message: Sue (Or in a season of crime) Répondre en citant

DAVID BOWIE - SUE (OR IN A SEASON OF CRIME)

Music by David Bowie, Maria Schneider and "Paul Bateman and Bob Bhamra (as plastic soul)".
Publisher: Nipple Music (BMI) administered by RZO Music, INC., MSF Music (ASCAP) Administered by ArtistShare Music Publishing LLC., Sherlock Holmes Music Ltd.
This composition contains elements from Brand New Heavy (Baterman/Bhamra). Used by permission. All rights reserved.
Published by Flex Publishing/Sherlock Holmes Music Ltd.

David Bowie: Vocals
Maria Schneider Orchestra:
Maria Schneider: Arranger, Conductor
Donny McCaslin: Tenor Soloist
Ryan Keberle: Trombone Soloist
Jesse Han: Flute, Alto Flute, Bass Flute
David Pietro: Alto Flute, Clarinet, Soprano Sax
Rich Perry: Tenor Sax
Donny McCaslin: Soprano Sax, Tenor Sax
Scott Robinson: Clarinet, Bass Clarinet, Contrabass Clarinet
Tony Kadleck: Trumpet, Fluegelhorn
Greg Gisbert: Trumpet, Fluegelhorn
Augie Haas: Trumpet, Fluegelhorn
Mike Rodriguez: Trumpet, Fluegelhorn
Keith O'Quinn: Trombone
Ryan Keberle: Trombone
Marshall Gilkes: Trombone
George Flynn: Bass Trombone, Contrabass Trombone
Ben Monder: Guitar
Frank Kimbrough: Piano
Jay Anderson: Bass
Mark Guiliana: Drums

Produced by David Bowie & Tony Visconti
Mixed by David Bowie & Tony Visconti
Mastered by Dave McNair
Engineer: Kevin Killen

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Lun 27 Oct - 09:31 (2014)    Sujet du message: Sue (Or in a season of crime) Répondre en citant

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Lun 3 Nov - 22:25 (2014)    Sujet du message: Sue (Or in a season of crime) Répondre en citant

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Mar 4 Nov - 01:10 (2014)    Sujet du message: Listen to Sue while reading NME and Telegraph reviews Répondre en citant

3 NOVEMBER 2014

Listen to Sue while reading NME and Telegraph reviews

“And the clock waits so patiently on your song”

A mere two weeks to go for the release of Sue (Or In A Season Of Crime) via Parlophone on November 17th in the UK. (Excepting regional variations)
If you’ve not heard the track for some mad reason or other, the file is still available to listen to here on DavidBowie.com.
If you don’t want to spoil the surprise till the track is released, you can get a flavour of just how good both the NME and The Telegraph think it is.
We’ll leave you with excerpts from both reviews with links to the full things too.

+ - + - + - + - + - + - + - + - + - + - + - + - + - + - + - +

David Bowie Releases Seven-Minute Jazz Odyssey – And It’s Brilliant
    Dan Stubbs for NME

‘Sue (Or In A Season Of Crime)’, is the first track Bowie has recorded since releasing the career-reviving ‘The Next Day’ in 2013. And in a typically Bowie-like u-turn, it’s a jazz track. Not just a bit jazzy ‘ it’s proper jazz, recorded with Grammy winning composer Maria Scheider and her 17-piece big band. It’s also a murder ballad, sung from a first person perspective with pointed but enigmatic lyrics that shift in focus throughout.
    It’s Nick Cave meets Scott Walker meets Herbie Hancock and it’s quite brilliant.

David Bowie's jazz song shows his genius for self-reinvention
    Ivan Hewett for The Telegraph

So where does Bowie’s new song Sue (Or In a Season of Crime) stand with respect to these platinum-selling peddlers of easy listening nostalgia? Miles away, of course. Bowie has spent much of his life evading genre boudaries, and this song is the latest example of his genius for self-reinvention. Yes, there’s the sound of a big band in the background, but it’s a deeply strange sound, without a trace of nostalgia (it’s conjured by the orchestra of Maria Schneider, surely the most inventive jazz composer alive right now). And as for the voice, it’s as uncanny as ever, but freighted with decades of experience. The song seems familiar and deeply strange at once, with an extraordinary blend of nostalgia and irony. If jazz is the “sound of surprise”, then Bowie has certainly found it.

davidbowie.com

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Jeu 6 Nov - 12:20 (2014)    Sujet du message: Sue (Or in a season of crime) Répondre en citant

UNCUT
December 2014

zanedog

MessagePosté le: Jeu 6 Nov - 14:46 (2014)    Sujet du message: Sue (Or in a season of crime) Répondre en citant

En écoutant ma playlist sur mon ipod en marchant dans la rue, j'entends l'intro de Sue et je pense aussitôt entendre les instrumentaux jazzy de Dylan Howe sur Subterraneans (album sorti en octobre). Il y a vraiment des concordances. C'est quasiment le même univers avec la voix en plus.

Pas mal du tout. La chanson est bien expérimentale avec des citations (le final....Aladdin sane)...

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Jeu 13 Nov - 12:08 (2014)    Sujet du message: Sue (Or in a season of crime) Répondre en citant

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Ven 14 Nov - 18:35 (2014)    Sujet du message: Sue (Or in a season of crime) Répondre en citant

zanedog

MessagePosté le: Sam 15 Nov - 07:38 (2014)    Sujet du message: Sue (Or in a season of crime) Répondre en citant

yenyen a écrit:
Zouff a écrit:

yenyen a écrit:
Zouff a écrit:

Scott Walker sort un album avec Sunn O))) un groupe de stoner/doom rock, quelque chose d'assez lourd donc.

Je ne comprends pas forcément toujours les éternelles comparaisons entre les deux. 

Ici nous avons un vrai titre jazz, un style souvent approché par Bowie, mais jamais comme ici. La différence ? Cette fois il jouait
avec un véritable orchestre, d'où la réussite. 

Ce titre me rappellera surtout le Bowie de Baal, ou encore celui qui chantait Nature Boy dans Moulin Rouge.

C'est pour moi une véritable réussite, à 67 ans, il se fait enfin plaisir avec un genre musical qu'il a toujours apprécié, et fait ça 
avec classe. Pas facile à son âge de se frotter à un genre si complexe avec brio et qu'il le lui rende si bien. 

Et puis aussi cette version de 96

Contenu Sponsorisé

MessagePosté le: Aujourd’hui à 10:46 (2016)    Sujet du message: Sue (Or in a season of crime)

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Manofmusic Index du Forum -> David Bowie -> J'ai entendu un truc sur David Bowie Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Aller à la page: <  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  >
Page 6 sur 7

Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | creer un forum gratuit | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation