Manofmusic Index du Forum

Manofmusic
Espace consacré à David Bowie et à la Culture sous toutes ses formes

FAQFAQ   RechercherRechercher   MembresMembres   GroupesGroupes   S’enregistrerS’enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

4 Plaistow Grove Bromley for sale again
Aller à la page: 1, 2  >

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Manofmusic Index du Forum -> David Bowie -> J'ai entendu un truc sur David Bowie
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
cm

MessagePosté le: Sam 31 Mar - 08:08 (2012)    Sujet du message: 4 Plaistow Grove Bromley for sale again Répondre en citant

La maison où vécu David Robert Jones de 1955 à 1965 est à vendre pour plus ou moins 340 000 euros
Sa chambre à deux fenêtres est située au premier étage et donne côté jardin

4 Plaistow Grove

agence : http://www.georgeproctor.co.uk/ViewProperty.aspx?adid=2475061

Dernière édition par cm le Dim 1 Avr - 06:47 (2012); édité 1 fois
Publicité

MessagePosté le: Sam 31 Mar - 08:08 (2012)    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
noisy-synthesizer
Administrateur

MessagePosté le: Sam 31 Mar - 08:42 (2012)    Sujet du message: 4 Plaistow Grove Bromley for sale again Répondre en citant

Excellent.

Mais l'endroit est un peu excentré par rapport au centre de Londres Cool

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Sam 31 Mar - 09:01 (2012)    Sujet du message: 4 Plaistow Grove Bromley for sale again Répondre en citant

cm a écrit:
Sa chambre à deux fenêtres est située au premier étage et donne côté rue

Tu crois vraiment que les parents ont laissé la grande chambre au gamin de 8 ans ?! Shocked Very Happy

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Sam 31 Mar - 09:14 (2012)    Sujet du message: 4 Plaistow Grove Bromley for sale again Répondre en citant

Un peu d'histoire...

1955

In June, the Joneses settle at 4 Plaistow Grove, a small, terraced house in Sundridge Park, Bromley, behind the Crown pub in Plaistow Lane and next to Sunridge Park railway station.

David's bedroom is at the rear of the building, overlooking the back of the pub. There is no bathroom but a portable tin bath in the kitchen, not unusual for the period. The house is to remain their home for the next 15 years.

Terry rejoins the family, taking a small bedroom next to David's. Nearly ten years David's senior, Terry plays an important role in David's early creative development, though he is aroun infrequently.

Kevin Cann - Any Day Now: David Bowie • The London Years: 1947-1974

cm

MessagePosté le: Sam 31 Mar - 10:00 (2012)    Sujet du message: 4 Plaistow Grove Bromley for sale again Répondre en citant

lunamagic a écrit:

cm a écrit:
Sa chambre à deux fenêtres est située au premier étage et donne côté rue

Tu crois vraiment que les parents ont laissé la grande chambre au gamin de 8 ans ?! Shocked Very Happy

Il y a quelques années j'avais lu un témoignage de l'un des amis de Bowie à cette époque qui disait qu'il occupait la plus grande chambre de la maison où il enregistrait des chansons sur un magnéto enregistreur. K. Cann dit que Terry s'est installé dans une petite chambre
à côté de celle de David. Peut-être qu'il a occupé les deux chambres à deux périodes différentes Mr. Green

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Sam 31 Mar - 10:06 (2012)    Sujet du message: 4 Plaistow Grove Bromley for sale again Répondre en citant

A l'époque, la salle de bain n'existait pas, il y avait 3 chambres au premier : la grande qui donnait devant sur la rue et les 2 petites qui donnaient sur le jardin.

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Sam 31 Mar - 10:17 (2012)    Sujet du message: 4 Plaistow Grove Bromley for sale again Répondre en citant

J'ai retrouvé ce que je cherchais !
Je tape et je poste !

cm

MessagePosté le: Sam 31 Mar - 10:25 (2012)    Sujet du message: 4 Plaistow Grove Bromley for sale again Répondre en citant

Oui tu as raison , dans le "Alias David Bowie" page 63 il est indiqué que la cloison entre le débarras qui servait de chambre à Terry  et la chambre de David a été cassée en 1958.

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Sam 31 Mar - 11:05 (2012)    Sujet du message: 4 Plaistow Grove Bromley for sale again Répondre en citant

In 1957, the Jones family moved to the London suburb of Bromley. The new house was neither more spacious nor more attractive than the Brixton residence. But Bromley was a middle-class suburb, a step up. There were two bedrooms on the second floor. John knocked down the wall between them and gave the large new room to his prince. No one asked where Terry would sleep when he returned from the RAF.

Henry Edwards & Tony Zanetta - The David Bowie Story • Stardust

June/July 1957
David and Terry return to London, to a new home at 4 Plaistow Grove, Sundridge Park, Bromley, Kent. Mr and Mrs Jones had moved in some months before to prepare for the boys' return. The house stands next to Sundridge Park station and nestles behind The Crown public house in Plaistow Lane. Like many of its time it had a bath in the kitchen.

PLAISTOW GROVE

Plaistow Grove, Bromley is a haunt for the Bowie tourist. David lived in number four on and off between 1957 and 1969. The house is terraced and has since been modernized. All of its rooms are small, and it has a tiny front and back garden. David's bedroom was at the rear of the house, overlooking the back of the pub.

Although his links with the house have been severed some thirteen years now, post for David still finds its way there and the present occupants are quite used to fans pointing camera lenses at their front door. It's hard to believe, looking at the size of David's old bedroom, that it once housed an elementary studio: reel-to-reel tape recorders linked by microphones for overdubs. The house also occasionally gives up clues to its famous old occupant; the present owners found an early self-portrait on the back of their cupboards while decorating.

The residents of Plaistow Grove are generally very aware of the boy who used to play in the street. Many actually knew David well and have anecdotes to offer. One of the best is a good indication of how hard he found life in the music business. After one early disappointment in his teens he climbed onto the roof of his house and scattered all his records off the top in despair.

Mrs Pollard, one of Plaistow Grove's oldest residents, used to make David bread puddings in the early days when his records weren't selling. David, in 1980, remembered her kindness and sent her a signed photograph while he was appearing on Broadway in The Elephant Man. While on a visit to the UK in late 1978, David went to see his old home in Bromley, but stayed firmly in the car, too shy to knock on the front door.

Kevin Cann - David Bowie: A Chronology

Dernière édition par lunamagic le Sam 31 Mar - 13:45 (2012); édité 2 fois
Replay

MessagePosté le: Sam 31 Mar - 12:47 (2012)    Sujet du message: 4 Plaistow Grove Bromley for sale again Répondre en citant

Avec mes 4 bouquins lus sur Bowie, je ne fais pas le poids face à vous Shocked
Mais je suis encore jeune Very Happy

cm

MessagePosté le: Sam 31 Mar - 14:59 (2012)    Sujet du message: 4 Plaistow Grove Bromley for sale again Répondre en citant

Replay a écrit:

Moi aussi Mr. Green  

noisy-synthesizer
Administrateur

MessagePosté le: Sam 31 Mar - 19:56 (2012)    Sujet du message: 4 Plaistow Grove Bromley for sale again Répondre en citant

Replay a écrit:

Avec mes 4 bouquins lus sur Bowie, je ne fais pas le poids face à vous Shocked

Ils sont imbattables, néanmoins il nous manque la couleur des papiers peints à l'époque Laughing

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Sam 31 Mar - 23:00 (2012)    Sujet du message: 4 Plaistow Grove Bromley for sale again Répondre en citant

Je m'étais juré de ne jamais poster cette photo mais bon, maintenant il y a prescription !

La chambre de Bowie après son départ :

noisy-synthesizer
Administrateur

MessagePosté le: Sam 31 Mar - 23:02 (2012)    Sujet du message: 4 Plaistow Grove Bromley for sale again Répondre en citant

J'aurais mieux fait de me taire Mr. Green

cm

MessagePosté le: Dim 1 Avr - 06:49 (2012)    Sujet du message: 4 Plaistow Grove Bromley for sale again Répondre en citant

Je viens d'éditer mon premier post : la chambre située côté Jardin.

Contenu Sponsorisé

MessagePosté le: Aujourd’hui à 10:38 (2016)    Sujet du message: 4 Plaistow Grove Bromley for sale again

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Manofmusic Index du Forum -> David Bowie -> J'ai entendu un truc sur David Bowie Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Aller à la page: 1, 2  >
Page 1 sur 2

Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | creer un forum gratuit | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation