Manofmusic Index du Forum

Manofmusic
Espace consacré à David Bowie et à la Culture sous toutes ses formes

FAQFAQ   RechercherRechercher   MembresMembres   GroupesGroupes   S’enregistrerS’enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

Philip Glass completes his David Bowie trilogy with Lodger symphony

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Manofmusic Index du Forum -> David Bowie -> J'ai entendu un truc sur David Bowie
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Mar 30 Jan - 16:12 (2018)    Sujet du message: Philip Glass completes his David Bowie trilogy with Lodger symphony Répondre en citant

Tue 30 Jan 2018 14.00 GMT

Philip Glass completes his David Bowie trilogy with Lodger symphony

The long-discussed adaptation of the late singer’s 1979 album Lodger will premiere at the Southbank Centre in May 2019

Philip Glass is returning to the music of David Bowie 22 years after his last composition based on the singer’s work. His 12th symphony, and third based on Bowie’s work, will have its European premiere at the Southbank Centre in May 2019...

The Guardian

Publicité

MessagePosté le: Mar 30 Jan - 16:12 (2018)    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
zanedog

MessagePosté le: Mar 30 Jan - 16:48 (2018)    Sujet du message: Philip Glass completes his David Bowie trilogy with Lodger symphony Répondre en citant

Curieux d'entendre le traitement symphonique de DJ et African Night Flight....

https://www.theguardian.com/music/2016/jun/25/philip-glass-on-david-bowie-h…

Belle interview de Glass et...

Tu le savais Luna...une petit bombe de plus dans les archives ?

Citation:
Of the two works, David preferred No 4 (Heroes) because he thought it was more original. But I had to disagree with him: I thought No 1 (Low) was! Soon after its composition he began using the Heroes symphony for his walk-in music for some of his concerts. And, even more surprising, is that there’s a version around in which he superimposed his voice singing Heroes on to the symphonic recording. Somewhere in his archive there’s that recording – of David Bowie singing his own version of Heroes over my symphony. It would be amazing to find it.

The two symphonies were of course originally intended to be part of a trilogy, just as Bowie and Eno’s Berlin albums are. We talked, years ago, about doing the third symphony based on Lodger, and the idea has not totally disappeared.

cm

MessagePosté le: Mer 31 Jan - 00:23 (2018)    Sujet du message: Philip Glass completes his David Bowie trilogy with Lodger symphony Répondre en citant

La version de Heroes de P.Glass avec la voix de bowie a été mixée par Aphex Twin .

zanedog

MessagePosté le: Mer 31 Jan - 03:25 (2018)    Sujet du message: Philip Glass completes his David Bowie trilogy with Lodger symphony Répondre en citant

cm a écrit:
 La version de Heroes de P.Glass avec la voix de bowie a été mixée par Aphex Twin .

En effet la partie en gras doit corresponde au remix d'Aphex Twin. Je connais aussi cette version sortie dans les années 96-97 (?) : d'ailleurs j'aime bien même si "Heroes" 77 a vraiment ma préférence.

Et :

"Somewhere in his archive there’s that recording – of David Bowie singing his own version of Heroes over my symphony. It would be amazing to find it. "

Mais j'ai l'impression qu'il parle d'une autre version, non ?

L'entretien semble date de 2016 et Glass parle d'une archive encore tenue au chaud...impression trompeuse.

Soul-Duke

MessagePosté le: Mer 31 Jan - 08:43 (2018)    Sujet du message: Philip Glass completes his David Bowie trilogy with Lodger symphony Répondre en citant

Je n'ai jamais écouté ce que Rififi le Glaçon a commis sur Low et Heroes et ne l'écouterais pas davantage pour Lodger. Yes poor Lodger.  Désolé et même si Bowie le hissait au pinacle de la musique classique d'aujourd'hui ... c'est juste un effet new yorkais  et surtout d'inculture de sa part. Bowie certes était brillant en littérature et en peinture mais comme d'habitude pas en musique dite savante. Un peu comme Radiohead qui tombe dans le panneau avec le Penderecki d'aujourd'hui ... Après, comment ne pas être attendri par un compositeur d'une telle "aura" médiatique et d'une valeur américaine qui se penche à ce point sur sa trilogie ? Il ne pouvait pas dire non et personne d'autre que Glass n'aurait osé réaliser un tel projet, je dois à tout le moins lui reconnaître ça.
I still adopt the view that music itself carries its own message. That’s why I’m furious you didn’t get to hear the album because the lyrics taken on their own are nothing without the secondary sub-text of what the musical arrangement has to say.

cm

MessagePosté le: Mer 31 Jan - 10:13 (2018)    Sujet du message: Philip Glass completes his David Bowie trilogy with Lodger symphony Répondre en citant

zanedog a écrit:
cm a écrit:

En effet la partie en gras doit corresponde au remix d'Aphex Twin. Je connais aussi cette version sortie dans les années 96-97 (?) : d'ailleurs j'aime bien même si "Heroes" 77 a vraiment ma préférence.

Et :

"Somewhere in his archive there’s that recording – of David Bowie singing his own version of Heroes over my symphony. It would be amazing to find it. "

Mais j'ai l'impression qu'il parle d'une autre version, non ?

L'entretien semble date de 2016 et Glass parle d'une archive encore tenue au chaud...impression trompeuse.

Ce remix est sorti sur un EP (The Remixes ) et une compile ( 26 Mixes For Cash) d' Aphex Twin et sur le CD bonus de la version Japonaise "Philip Glass: "Heroes" Symphony"

jamais sur un Album de Bowie. 

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Mar 6 Fév - 09:39 (2018)    Sujet du message: Philip Glass Lodger tickets on general sale Tuesday Répondre en citant

5 FEBRUARY 2018

Philip Glass Lodger tickets on general sale Tuesday

“...popular musics and aftershocks...”

As regular readers of this page will know, Philip Glass has been promising the third and final symphony of his Bowie/Eno trilogy for many years. Now his 12th symphony, based on Bowie’s Lodger album, will have its European premiere at the Southbank Centre next year following the world premiere in Los Angeles.

Lodger will be performed alongside his First (Low) and Fourth ("Heroes") symphonies by new music ensemble the London Contemporary Orchestra with innovative organist James McVinnie. Hugh Brunt and Robert Ames will be conducting.

Based on Bowie’s 1979 album of the same name, Lodger completes Glass’s reimagining of Bowie’s Berlin trilogy, following 1992’s Low symphony and 1996’s "Heroes" symphony. The composer had discussed the piece with Bowie, but only now has it been realised.

In a recent statement, Glass said: “For the past two decades, I had hoped to find an opportunity to complete the trilogy of symphonies. I’m now delighted to have that chance to compose the Lodger symphony, and equally delighted that it will be heard in London at Southbank Centre.”

The work has been co-commissioned by Southbank Centre, Los Angeles Philharmonic Orchestra and Dresden Philharmonic Orchestra.

Tickets are already on sale to members with the general sale commencing on Tuesday February 6th. Go here for more information and ticket links.

“My approach was to treat the themes very much as if they were my own and allow their transformations to follow my own compositional bent when possible. In practice, however, Bowie and Eno’s music certainly influenced how I worked, leading me to sometimes surprising musical conclusions.” - Philip Glass

#BowieEnoGlass #BerlinTrilogy

davidbowie.com

Contenu Sponsorisé

MessagePosté le: Aujourd’hui à 10:55 (2018)    Sujet du message: Philip Glass completes his David Bowie trilogy with Lodger symphony

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Manofmusic Index du Forum -> David Bowie -> J'ai entendu un truc sur David Bowie Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Page 1 sur 1

Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | creer un forum gratuit | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation