Manofmusic Index du Forum

Manofmusic
Espace consacré à David Bowie et à la Culture sous toutes ses formes

FAQFAQ   RechercherRechercher   MembresMembres   GroupesGroupes   S’enregistrerS’enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

China Girl enters UK chart 35 years ago today

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Manofmusic Index du Forum -> David Bowie -> J'ai entendu un truc sur David Bowie
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Mar 12 Juin - 00:31 (2018)    Sujet du message: China Girl enters UK chart 35 years ago today Répondre en citant

June 11, 2018

China Girl enters UK chart 35 years ago today

“Oh baby just you shut your mouth...”

David Bowie’s China Girl single entered the UK chart on June 11 1983. Originally released at the end of May, the 7” was followed by a 7” picture disc (the first official commercial Bowie pic disc single), and a 12” vinyl single.

China Girl was a new version of a song which Bowie had co-written with Iggy Pop for the latter’s 1977 album The Idiot.

With co-production by Nile Rodgers, Bowie’s version peaked at #2 in the UK chart and #10 in the US and was a top 10 hit in many other European countries. Sadly, Iggy’s original didn’t fare so well.

The David Mallet directed video caused controversy in some quarters with its re-enactment of the beach scene from the film From Here To Eternity and was banned in some countries.

Featuring New Zealand model Geeling Ng and Bowie naked in the surf, Bowie described the video as a "very simple, very direct" statement against racism. The video went on to win an MTV video award for Best Male Video.

China Girl (Bowie/Pop)
Original UK release date: May 31 1983
Highest chart position: UK: #2 US: #10
Originally appeared on: Let’s Dance
Produced by: David Bowie, Nile Rodgers
Video directed by: David Mallet

#BowieChinaGirl

David Bowie

Publicité

MessagePosté le: Mar 12 Juin - 00:31 (2018)    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
zanedog

MessagePosté le: Mar 12 Juin - 14:51 (2018)    Sujet du message: China Girl enters UK chart 35 years ago today Répondre en citant

Hello !

Je suis en train d'écouter Ricochet sur mes 4 enceintes...j'adore cette foutue chanson. Qui fait la voix accompagnant David ? un choriste ou celle de David retravaillée.

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Mar 12 Juin - 18:08 (2018)    Sujet du message: China Girl enters UK chart 35 years ago today Répondre en citant

Les frères Simms et David Spinner assurent les backing vocals et Bowie les parties narratives.

Contenu Sponsorisé

MessagePosté le: Aujourd’hui à 13:11 (2018)    Sujet du message: China Girl enters UK chart 35 years ago today

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Manofmusic Index du Forum -> David Bowie -> J'ai entendu un truc sur David Bowie Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Page 1 sur 1

Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | creer un forum gratuit | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation