Manofmusic Forum Index

Manofmusic
Espace consacré à David Bowie et à la Culture sous toutes ses formes

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Tin Machine video released on 30th anniversary of LP

Post new topic   Reply to topic    Manofmusic Forum Index -> David Bowie -> J'ai entendu un truc sur David Bowie
Previous topic :: Next topic  
Author Message
lunamagic
Administrateur

PostPosted: Wed 22 May - 06:47 (2019)    Post subject: Tin Machine video released on 30th anniversary of LP Reply with quote

May 21, 2019

Tin Machine video released on 30th anniversary of LP

“Among the twilight and stars“

To mark the 30th anniversary of the first Tin Machine album today (22nd May), Julien Temple’s short promotional film of the band performing a medley of nine songs at The Ritz in NY finally gets an official release. Keep reading for the full press release.

+ - + - + - + - + - + - + - + - + - + - + - + - + - + - +

TIN MACHINE - NINE SONG COMPILATION (VIDEO) - 30th ANNIVERSARY

AVAILABLE COMMERCIALLY FOR THE FIRST TIME FOR STREAMING AND DOWNLOAD

RELEASED ON PARLOPHONE 22nd MAY 2019

22nd of May 2019 sees the 30th anniversary of the debut album by Tin Machine, a band which consisted of David Bowie on lead vocals and rhythm guitar, Reeves Gabrels on lead guitar, Tony Sales on bass guitar and backing vocals, along with his brother, Hunt Sales, on drums and backing vocals.

To promote the album, the band, along with acclaimed director Julien Temple, filmed nine riotous performances of songs from the record at the downtown New York City rock club The Ritz in April 1989.

Though the film was issued as a very limited promotional box set, it has remained unreleased commercially until now. To commemorate the 30th anniversary of the record, the nine song medley is available now as a digital download.

The Tin Machine LP entered the Official UK Album Chart at #3 and stayed in the Top 40 for seven weeks. The album heralded a back to basics approach for Bowie with a hard sound and simple production. The New York Times commented at the time 'Bowie's lyrics are bald, sincere statements, sometimes proud to be vulgar, rock songs don't get much blunter’, and Rolling Stone reviewed the record as ‘indignant and acidic, an all-too-welcome feast of aggro-guitar flamboyance and bass-drum body checking’. Spin said the record was 'Aggressive, direct, brutal and incendiary fun’.

30 years on, Tin Machine still kicks bottom somewhat.

#TinMachine1 #TinMachineVideo

davidbowie.com

Back to top
Publicité

PostPosted: Wed 22 May - 06:47 (2019)    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
lunamagic
Administrateur

PostPosted: Wed 22 May - 07:16 (2019)    Post subject: Tin Machine video released on 30th anniversary of LP Reply with quote

Back to top
PhilippeAuliac

PostPosted: Wed 22 May - 12:13 (2019)    Post subject: Tin Machine video released on 30th anniversary of LP Reply with quote

Voici la bande Master originale EMI London au format 1 pouce ...

Back to top
Visit poster’s website
PhilippeAuliac

PostPosted: Wed 22 May - 12:23 (2019)    Post subject: Tin Machine video released on 30th anniversary of LP Reply with quote

2 images non publiées prisent au Moderne Hotel place de la République a Paris.
©Philippe Auliac

Back to top
Visit poster’s website
lunamagic
Administrateur

PostPosted: Wed 22 May - 13:07 (2019)    Post subject: Tin Machine video released on 30th anniversary of LP Reply with quote

Thanks! Wink

Back to top
lunamagic
Administrateur

PostPosted: Wed 22 May - 17:54 (2019)    Post subject: Tin Machine video released on 30th anniversary of LP Reply with quote

Back to top
Soul-Duke

PostPosted: Wed 29 May - 22:03 (2019)    Post subject: Tin Machine video released on 30th anniversary of LP Reply with quote

Merci beaucoup  Wink
I still adopt the view that music itself carries its own message. That’s why I’m furious you didn’t get to hear the album because the lyrics taken on their own are nothing without the secondary sub-text of what the musical arrangement has to say.

Back to top
dbxd

PostPosted: Sun 9 Jun - 18:54 (2019)    Post subject: Tin Machine video released on 30th anniversary of LP Reply with quote

Beaucoup ont craché sur ces deux albums, à tort, car il y a là dedans quelques pépites qui valent le détour...

Back to top
tom

PostPosted: Sun 9 Jun - 20:24 (2019)    Post subject: Tin Machine video released on 30th anniversary of LP Reply with quote

dbxd wrote:
Beaucoup ont craché sur ces deux albums, à tort, car il y a là dedans quelques pépites qui valent le détour...

J'avais adoré le 1er et trouvé que le second sonnait rock fm.
En les réécoutant j'aime toujours le part-pris du 1 et découvre réellement  le 2 meme si le chant du Sale brother est juste insupportable.

Back to top
zanedog

PostPosted: Tue 11 Jun - 04:29 (2019)    Post subject: Tin Machine video released on 30th anniversary of LP Reply with quote

Franchement le 1er était lourd dans le son . Certes de bonnes chansons, mais trop assommant. Et puis quand on a sorti Hunky Dory, Low.....c'est bien en dessous. Manque de finesse évident. Bowie cherchait certainement autre chose qu'un grand disque....

Le 2eme était plus audible mais franchement léger. Et que dire du Live OH Vey Baby....inconsistant....

Pas sur que j'achète le prochain coffret.

Back to top
Soul-Duke

PostPosted: Tue 11 Jun - 07:52 (2019)    Post subject: Tin Machine video released on 30th anniversary of LP Reply with quote

A priori, je ne vois pas pourquoi Tin Machina apparaitrait dans le prochain coffret ? Ou bien alors faudrait-il en faire un qu`à partir des bandes auxquelles le Thin White Duke a collaboré en tant que Lead singer.

Bowie savait que TM était une parenthèse (une aventure, a Love affair) pour retrouver et retourner à une source à partir de quoi, il puisse  repartir de nouveau et ce fut bien bien le cas ... A cette époque, je l'ai boudé, en fait au moment où il a déclaré qu'il faisait ses adieux avec sa tournée mondiale. Je me trouvais à Paris ces jours où il y a avait le concert à Bercy et je n'avais pas voulu acheter ma place. Je me suis rendu sur les lieux et suis reparti. J£ai surtout eu tord de ne pas raccrocher avec Tin Machine. C'était clairement plus honest.Je regrette tellement de l'avoir boudé encore après ... dire que j'ai refusé de le voir en 95 et 96. Ce n'est qu'en offrant HEATHEN, pour l'anniversaire de ma soeur, que je me suis autorisé de le réécouter ... sacré caractère que voici ...aujourd'hui, je suis encore là et je ne le lâcherai plus ...
I still adopt the view that music itself carries its own message. That’s why I’m furious you didn’t get to hear the album because the lyrics taken on their own are nothing without the secondary sub-text of what the musical arrangement has to say.

Back to top
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 11:04 (2019)    Post subject: Tin Machine video released on 30th anniversary of LP

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Manofmusic Forum Index -> David Bowie -> J'ai entendu un truc sur David Bowie All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  

Index | Administration Panel | Create my own forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation