Manofmusic Index du Forum

Manofmusic
Espace consacré à David Bowie et à la Culture sous toutes ses formes

FAQFAQ   RechercherRechercher   MembresMembres   GroupesGroupes   S’enregistrerS’enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

J'ai entendu un truc sur David Bowie
Aller à la page: <  1, 2, 394, 95, 96148, 149, 150  >

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Manofmusic Index du Forum -> David Bowie -> J'ai entendu un truc sur David Bowie
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Mar 22 Avr - 12:47 (2014)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

Quand musique et bouffe font bon ménage

Julien Broquet
22/04/2014 à 10:48 - Mis à jour à 10:54

Amateurs de bonne chère, cuisiniers patentés et gourmands illuminés peuplent l'industrie du disque. Quand les musicos passent à la casserole...

Aux Etats-Unis, Kerry Simon, baptisé le "rock'n'roll chef" par le magazine Rolling Stone et exception qui confirme la règle, a dirigé sa première cuisine dans les années 80 au Plaza Hotel. Il a installé une table dans sa cuisine et les musiciens ont commencé à venir y manger. David Crosby, Debbie Harry et même David Bowie... "Il a été choqué mais Iman s'était occupé de la réservation. Il est venu avec."

LeVif.be

Publicité

MessagePosté le: Mar 22 Avr - 12:47 (2014)    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Jack Sikora

MessagePosté le: Jeu 24 Avr - 20:40 (2014)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

http://letsrestycle.com/miley-cyrus-by-michael-thompson-graces-elle-us-may-…
No comment !

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Ven 25 Avr - 16:11 (2014)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

Duffy Bowie
Five Sessions
Kevin Cann, Chris Duffy

● Illustrates Brian Duffy's five different photographic shoots with David Bowie, documenting Bowie's career and pioneering reinvention, as well as Duffy's special relationship with the artist over almost a decade
● Includes some of the most famous Bowie images together with out takes and rare shots

"Talking about a creative session is like talking about a boxing match. It happened because there was a little bit of magic in the room that night. I'll say it myself, it's a fucking great cover." Brian Duffy

Brian Duffy defined the image of the 1960s, and was as famous as the stars he photographed. Together with David Bailey and Terence Donovan, he is recognised as one of the innovators of "documentary" fashion photography, a style which revolutionised fashion imagery and furthermore the fashion industry.

Duffy's most famous photograph dates from the 1970s and is the iconic and revolutionary cover of David Bowie's album Aladdin Sane, a shot that became the defining look of Bowie's long career, and has been referred to as the Mona Lisa of pop. The photographer and the rock star collaborated on four other projects: Ziggy Stardust, The Man Who Fell to Earth, Scary Monsters (and Super Creeps) and Lodger. They worked together during the pivotal years of Bowie's career; when the king of glam was assuming and discarding extraordinary personas, Duffy was capturing them all.

Written by David Bowie's biographer Kevin Cann, this book includes anecdotes and stories from those attending the shoots - Tony Defries (Bowie's manager at the time of Ziggy Stardust); Celia Philo (designer) & Phillip Castle (airbrush artist) from the famous Aladdin Sane shoot; Francis Newman (Duffy's studio manager); Nick Roeg (film director); May Routh (costume designer) from The Man Who Fell to Earth; Geoff McCormack (musician and Bowie's childhood friend); Derek Boshier (art director of Lodger); Natasha Korniloff costume designer for Scary Monsters; and Duffy's son Chris who also worked on the Scary Monsters session. Included are many unseen images and behind the scenes photographs.

"It wasn't until we saw the contact sheets the next day I remember thinking, God this is spectacular. You just knew you had cracked it, boy, did you know it." Celia Philo

Amazon.fr

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Mar 29 Avr - 19:45 (2014)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

Le chantier de la Philharmonie de Paris joue ses dernières notes
Nathalie Moutarde (bureau Ile-de-France du Moniteur) | 28/04/2014 | 17:51

L’Orchestre de Paris a réalisé un petit court-métrage du chantier de la Philharmonie de Paris qui ouvrira ses portes en janvier prochain. Outre la grande salle symphonique de 2 400 places, le bâtiment (70 000 m2 shob) conçu par Jean Nouvel abritera un pôle d’activités pédagogiques, un espace d’exposition temporaire, une salle de conférences…

...Mais ce qui compte désormais, c’est de livrer le bâtiment en temps et en heure. Le concert inaugural devrait avoir lieu le 14 janvier 2015. Il s’accompagnera d’une exposition temporaire consacrée à David Bowie.

Lemoniteur.fr

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Jeu 1 Mai - 09:48 (2014)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

David Bowie in the '70s

By Robert Forster 30 Apr, 2014

Robert Forster, frontman of The Go-Betweens and eminent Australian music critic, explains why his first radio show for Double J is all about Bowie.

What The Beatles were to The Sixties, Bowie was to The Seventies. Ever-changing, prolific, and able to make adventurous, art-filled albums while having hit singles. He was also a hovering, commanding presence over bands and avid listeners, like The Beatles were in their own decade.

Bowie's career in The Seventies also overlaps in a wobbly way with my own life – I was twelve in 1970 at school, and twenty-two in 1979 in The Go-Betweens. I grew through these years with each Bowie album purchased on, or near, release date.

So when it came to programming my first show on Double J as 'Artist in Residence', the artist I turned to - in what was his peak decade for songs and haircuts - was David Bowie.

Robert Forster's show on David Bowie airs 3pm Sunday May 4, and he'll host Artist In Residence throughout the month. Listen online, on your digital radio or TV.

Double J

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Ven 2 Mai - 12:09 (2014)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

Liz Green : « J’étais obsédée par les Clash ! »
1 mai 2014 Par Arnaud Berreby

Quelques jours avant une prestation scénique très attendue, Liz Green nous reçoit avec une immense humilité pour nous parler de son univers si original.

Votre story telling est très riche et sort en cela de l’univers rachitique de la pop. Avez-vous beaucoup lu de littérature notamment fantastique ?

L. G. : Oui, beaucoup ! J’aime, en particulier, le format de la nouvelle. J’ai travaillé dans une librairie pendant cinq ans, ratissant rayon après rayon tout ce qui était lisible.
On sent l’influence de Franz Kafka dans votre écriture.

Oui, il fait partie de mes préférés avec Dostoievski et Herman Hesse. Ce n’est qu’après ces années, une fois arrivée au stade d’adulte, que j’ai commencé à écrire des chansons, à un âge où les considérations adolescentes n’ont plus cours. Une anecdote à vous faire partager pendant mes années en librairie: début 2000, David Bowie, que je vénérais, passait en concert dans ma ville, à Manchester mais je n’avais pas trouvé de places. Le jour du show, une magnifique Black rentre dans ma boutique. « Tiens, me dis-je, elle ressemble beaucoup à Gail Ann Dorsey( la bassiste de Bowie NDLR), suivie par un magnifique gars aux yeux bicolores. « Tiens, on dirait le sosie de Bowie! » Je m’approcha de lui timidement en lui témoignant mon admiration. Il fut charmant. Quel moment! Je reprends Five Years sur scène, d’ailleurs.

Votre album préféré de Bowie ?

L. G. : Scary Monsters. Hunky Dory aussi ! Impossible de départager ces deux là.

Toutelaculture.com

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Ven 2 Mai - 22:44 (2014)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

Romy Haag über David Bowie: “Das Thema kotzt mich an”

Donnerstag, 1. Mai 2014, 20:36 Uhr

Romy Haag (63) redet nur noch ungern über ihre Beziehung zu David Bowie Ende der 70er Jahre.

Kurz vor der großen David-Bowie-Ausstellung in Berlin (20. Mai bis 10. August im Martin-Gropius-Bau) hat die Sängerin, Schauspielerin und Tänzerin jetzt eine Ausnahme gemacht.

“Das Schreckliche für mich ist, dass selbst heutzutage, wenn eine neue CD von ihm rauskommt, wie vor einem Jahr, ich dann 420 Anfragen für Interviews bekomme”, sagte sie dem Berliner Stadtmagazin ‘Siegessäule’ (Mai). “Das kotzt mich an, deshalb spreche ich kaum noch über dieses Thema.”

Sie liebe Bowie, er sei “ein großartiger Künstler”, aber irgendwie auch eine “Tragödie” in ihrem Leben, sagte Haag: Man frage sie selten nach ihrer Arbeit, sondern meist nur nach ihm und lade sie auch aus Talkshows aus, wenn sie sage, sie wolle nicht über Bowie sprechen.

Doch Haag hat viel zu erzählen über den heute 67-jährigen Bowie und sein Verhalten mit damals Anfang dreißig: “Für mich war David wie ein kleiner Junge. Ein zärtlicher kleiner Junge, der in den Arm genommen werden möchte und um Hilfe geschrien hat.” Die “Schattenseiten” der Liaison zwischen 1976 und 1978 seien “schrecklich” gewesen (“So was Extremes hab ich noch nie erlebt”): “Leute kamen auf mich zu und fragten mich nach den Stellen meines Körpers, die er geküsst hatte, weil sie mich auf dieselbe Stelle küssen wollten.”

In dem Interview redet die Berliner Nachtleben-Legende Haag auch davon, wie das damals mit dem Kokain hinter der Bühne bei Bowies Konzerten gewesen sei (“Keine Lines, riesige Schalen voll davon”) oder was er in der gemeinsamen Zeit gerne gemacht habe (“Am liebsten saß er in meiner Garderobe, hat an meinen Schminksachen geschnüffelt und sich alles angeschaut”). (dpa)

klatsch-tratsch.de

olivier62

MessagePosté le: Dim 4 Mai - 09:18 (2014)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

Hier soir dans l'émission people de TF1 50 min Inside reportage sur la liaision de Bowie et Amanda Lear au milieu des 70's.

Visiter le site web du posteur
Nightflight
Administrateur

MessagePosté le: Dim 4 Mai - 09:57 (2014)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

C'était ça le grand événement londonien du 3 juillet 1973 ?

"I want to live"

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Mer 7 Mai - 09:01 (2014)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

Pop superstar David Bowie once called Sydney home. Source: News Corp Australia

Pop superstar David Bowie was once a secret resident of Sydney’s Elizabeth Bay
James Gorman • CENTRAL • May 07, 2014 12:55PM

• David Bowie was a frequent but discreet visitor in the 1980s
• At height of his fame, Bowie often went unrecognised in the city
• Love of Australia evident in Let’s Dance video clip

Life in Elizabeth Bay in the 1980s was anything but normal when flamboyant musician David Bowie took up occasional residency in the seaside inner city suburb.

From 1982-92 Bowie owned a water-facing apartment which he used as a home base between tours and recordings.

During his stays he spent a lot of time on outback adventures and trips to far north Queensland to visit the rainforests.

Bowie at a press conference during his Australian tour of 2004. Source: News Limited

On stage in Sydney. Source: News Corp Australia

Despite Bowie’s residency in Sydney occurring at a time when the singer was at the height of his career, his time in Elizabeth Bay was a story not widely known.

Elizabeth Bay resident, musician and Bowie’s former neighbour, Jeff Duff, said the singer kept his presence in Sydney discreet to avoid media attention.

“I had met Bowie before in London at the Embassy Club when the manager told me he was waiting for me in the back office and wanted to meet me,” he said.

Sydney musician Jeff Duff at the Elizabeth Bay cafe where he had coffee with Bowie. Source: News Limited

The arrow points to Bowie’s former Elizabeth Bay digs. Source: Supplied

“When I eventually came back to Australia I didn’t even know Bowie was living here, let alone next door to me. I went down to one of the local cafes and we caught up and had coffee.

“I didn’t even recognise him at first because he had grown a beard and was wearing a flannelette shirt.

“He just looked like an average guy, like anyone else really, hardly recognisable without his stage make-up.”

BOWIE'S SYDNEY HOME

Elizabeth Bay is situated in eastern Sydney, three kilometres east of the CBD.

The suburb takes its name from the bay on Sydney Harbour. Macleay Point separates the precinct and it is surrounded by the suburbs of Rushcutters Bay and Potts Point.

The suburb is also located within walking distance to Kings Cross, Potts Point and Darlinghurst.

Jeff Duff in Ziggy Stardust mode. Source: SuppliedBowie performs in Sydney in 1983, while he was
a Sydney resident. Source: News Limited

David Bowie

David Robert Jones (born January 8 1947), known by his stage name David Bowie is an English musician, singer-songwriter, record producer, actor and arranger. Bowie has been a major figure in the world of popular music for over four decades, and is renowned as an innovator, particularly for his work in the 1970s. He is known for his distinctive voice as well as the intellectual depth and eclecticism of his work.
    •His filmography includes, Labyrinth, The Last Temptation of Christ and The Prestige
    •His discography includes, The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars (1972), Let's Dance (1983) and The Next Day (2013)

DUFF DOES ZIGGY

● Jeff Duff, who now performs his own David Bowie tribute show, will be bringing a smaller, more intimate version of Bowie Unzipped to The Basement on Thursday night

● Duff will perform all of Bowie’s greatest hits as well as some of the Thin White Duke’s lesser known tunes

● Visit thebasement.com.au

The Telegraph

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Sam 10 Mai - 09:43 (2014)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

Click Image To Enlarge

David Bowie / Cracked Actor 1974 Extreme Edition / 1DVD+1Blu Ray R

David Bowie/ Cracked Actor 1974 Extreme Edition /1DVD+1Blu Ray R /Idol Mind Production

American Tour Documentary 1974

Idol Mind Production-IMP 511V-P

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Lun 12 Mai - 17:52 (2014)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

ROLLING STONE GERMANY
Mai 2014

Dernière édition par lunamagic le Mar 13 Mai - 00:10 (2014); édité 2 fois
lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Lun 12 Mai - 18:18 (2014)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

David Bowie inspirará la nueva edición de la Muestra de Cine Gay y Lésbico

El festival quiere reflexionar sobre la bisexualidad, con películas de Polonia, Eslovenia, Alemania, Finlandia y Reino Unido

Ocio | 12/05/2014 - 12:33h

Barcelona. (EFE).- El cantante David Bowie inspirará la decimonovena edición de la Muestra Internacional de Cine Gay y Lésbico "Fire!!", que se celebrará en Barcelona entre el 3 y el 13 de julio y que se convertirá en el primer certamen en línea de esta temática en España, según ha avanzado hoy el Casal Lambda.

En esta ocasión, bajo el lema de "We can be Heroes", de Bowie, uno de los grandes iconos del siglo XX, el festival quiere reflexionar sobre la bisexualidad, con películas de Polonia, Eslovenia, Alemania, Finlandia y Reino Unido.

Los organizadores consideran que el artista londinense "rompe los estereotipos de la época y se declara bisexual, un abanderado de la libertad, la creatividad, la imaginación y el compromiso"...

La Vanguardia

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Mar 13 Mai - 11:41 (2014)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

Night Lunch

Night Lunch

NIGHT LUNCH revives the 1970's vibe - it beams you right back to on-stage live musical performances by David Bowie, Wayne County, George Harrison, Elton John, Queen, New York Dolls, The Ramones, Patti Smith, Television, and more. The film is a complex arrangement of sound and image that weaves exteriors of New York City with performances, soundbites, and insights into the inner workings of that new music scene. Amos Poe's first film (co-directed with Ivan Kral) condenses the atmosphere of an era before CBGB's became all the rage. It includes footage of Debbie Harry and Blondie long before they morphed into a much-admired hit machine. To put a label on it, NIGHT LUNCH is a significant example of “New Punk Cinema”.

Credits

Title: Night Lunch
Original Title: Night Lunch
Language versions: English original version
Country: USA
Year: 1975
Length: 32 min
Color: Black and white/color
Director: Amos Poe, Ivan Kral
Editing: Amos Poe
Music: Rainer Land, Horst Wilke, Stefan Paulisch, G. Hartmann, Michael Maurer, Andreas Willisch, Stefan Helfer & Freunde, Karin Fahnert, Melanie Haller & Stephan Meister, Hajo Schubert, Danny Hübner & Daniel Weller, Falk Selka, Frank Jansky, Hermann Scheer, Andreas Tornow, Eva Stützel, Lothar Mentz & Dodo Ender
Featuring: Queen, David Bowie, Rod Stewart, Ron Wood, Emerson, Lake and Palmer, George Harrison, Billy Preston, Aerosmith, Wayne County, David Johanson, Sylvain Sylvain, Johnny Thunders, Debbie Harry, Chris Stein, Joey Ramone, Dee Dee Ramone, Johnny Ramone, Tommy Ramone, Patti Smith, Lenny Kaye, Joan Baez
Production: Ascent Media MGM-East, Global Image Works LLC, Amos Poe

Age Recommendation: 12

realeyz.tv

Dernière édition par lunamagic le Mar 13 Mai - 12:01 (2014); édité 3 fois
lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Mar 13 Mai - 11:46 (2014)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

"Night Lunch"
(1975 official trailer by Ivan Kral)

Contenu Sponsorisé

MessagePosté le: Aujourd’hui à 12:35 (2016)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Manofmusic Index du Forum -> David Bowie -> J'ai entendu un truc sur David Bowie Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Aller à la page: <  1, 2, 394, 95, 96148, 149, 150  >
Page 95 sur 150

Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | creer un forum gratuit | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation