Manofmusic Index du Forum

Manofmusic
Espace consacré à David Bowie et à la Culture sous toutes ses formes

FAQFAQ   RechercherRechercher   MembresMembres   GroupesGroupes   S’enregistrerS’enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

J'ai entendu un truc sur David Bowie
Aller à la page: <  1, 2, 3, … 148, 149, 150  >

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Manofmusic Index du Forum -> David Bowie -> J'ai entendu un truc sur David Bowie
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
Warszawa

MessagePosté le: Jeu 19 Mai - 09:24 (2011)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

Merci Raymonde! Je crois que je n'avais jamais entendu ce John I'm Only Dancing (again), je suis vraiment pas à jour moi  Smile

Publicité

MessagePosté le: Jeu 19 Mai - 09:24 (2011)    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Replay

MessagePosté le: Jeu 19 Mai - 12:25 (2011)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

Warszawa a écrit:
Merci Raymonde! Je crois que je n'avais jamais entendu ce John I'm Only Dancing (again), je suis vraiment pas à jour moi  Smile

Tu la trouves sur les réédition d'album. Genre Diamond Dogs 30th Birthday... un truc du genre Wink A vérifier !

stanleywhite

MessagePosté le: Sam 21 Mai - 09:48 (2011)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

Glee en mode Bowie ?

"On l'avait déjà vu en fan de Madonna. Sue Sylvester, la méchante coach de Glee va bientôt rendre hommage à David Bowie.
Son actrice, Jane Lynch, vient de révéler qu'elle était très excitée à l'idée de se déguiser en Bowie, au cours d'un prochain épisode.
"Sue Sylvester va se camoufler en David Bowie" a-t-elle lâché à propos du tournage en cours.
Pour l'instant, on ne sait pas quel look de la star du rock des 70's va être repris par le personnage de Glee (Nous, on la verrait bien en mode Ziggy Stardust).
En tout cas, cela veut dire qu'il y a aura très probablement des chansons de Bowie reprises dans l'épisode en question. Et ça, c'est déjà une bonne nouvelle.  "

source : http://reviewer.fr/breves/series/3115/glee-en-mode-david-bowie.html

Replay

MessagePosté le: Dim 22 Mai - 12:25 (2011)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

stanleywhite a écrit:
Glee en mode Bowie ?

"On l'avait déjà vu en fan de Madonna. Sue Sylvester, la méchante coach de Glee va bientôt rendre hommage à David Bowie.
Son actrice, Jane Lynch, vient de révéler qu'elle était très excitée à l'idée de se déguiser en Bowie, au cours d'un prochain épisode.
"Sue Sylvester va se camoufler en David Bowie" a-t-elle lâché à propos du tournage en cours.
Pour l'instant, on ne sait pas quel look de la star du rock des 70's va être repris par le personnage de Glee (Nous, on la verrait bien en mode Ziggy Stardust).
En tout cas, cela veut dire qu'il y a aura très probablement des chansons de Bowie reprises dans l'épisode en question. Et ça, c'est déjà une bonne nouvelle.  "

En mode Rocky Horror Picture Show aussi !! Shocked Un truc à voir je pense
Laughing

eric

MessagePosté le: Sam 28 Mai - 07:20 (2011)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

stanleywhite a écrit:
Glee en mode Bowie ?

C'est fait. L'épisode est passé il y a un mois environ. Déguisement Ziggy. Et pas de chanson

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Mar 31 Mai - 11:49 (2011)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

Terri Schuester: Can I ask why you're dressed like David Bowie?

Sue Sylvester: I'm incognito.

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Ven 3 Juin - 09:00 (2011)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

RockNess: David Bowie wasn't up for a whirl with The Japanese Popstars

NORTHERN Irish trio The Japanese Popstars couldn't believe their luck when everyone they asked to feature on their new album said yes.

The only exception was a pop legend - David Bowie.

Gary Curran, Declan McLaughlin and Gareth Donoghue release their second album, Controlling Your Allegiance, on June 20...

...But the JPs may have aimed just a tad high by asking Bowie to lend his vocals.

"But we haven't heard back from him. We have started album three and we're approaching more vocalists.

"If David comes back, we'll fit him in somewhere."

The Daily Record

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bowie Distraction During Kaiser Chiefs Recording

Ricky from the band has told Xfm they "wasted a hell of a lot of time" asking questions about the music icon...

Kaiser Chiefs recorded their new single 'Little Shocks' with legendary producer Tony Visconti - who also worked with the androgynous glam rock hero.

Ricky Wilson, while singing Visconti's praises, says working with the great man himself did have its downsides.

"We did waste a hell of a lot of time asking questions about David Bowie. Having a sandwich you'd be going "what kind of sandwich would David have?" and then it would just escalate and we'd have a very long conversation about David Bowie and sandwiches"

Xfm

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Dim 5 Juin - 07:59 (2011)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

Kaiser Chiefs : suite...

...The album has been made with Tony Visconti, who produced David Bowie's big hits. But the Kaisers rejected the megastar's offer to help on the Man On Mars track.

"We got stuck on its lyrics," says Nick. "Tony texted David asking for his suggestions to finish off a verse and he came up with a couple of lines.

"I'm such a big Bowie fan I can't believe I'm saying this but they just weren't right, so I've missed out on a Hodgson/Bowie writing credit. Gutted!"

News Of The World

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Lun 6 Juin - 06:27 (2011)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

Kaiser Chiefs : suite... (et fin ?)

Commentaire de Tony Visconti :

"I have never asked David Bowie to write lyrics for the Kaiser Chiefs. I was hired for the production job because of Nick's obsession with Bowie and T. Rex, and I freely shared some of my production "secrets" with them. But, that did not include getting Bowie to write lyrics for them. That is absurd."

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Lun 6 Juin - 06:29 (2011)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

C'est aujourd'hui que sort l'E.P. Golden Years :

01. Golden Years (Single Version) (2002 Digital Remaster)
02. Golden Years (Anthony Valdez KCRW Remix)
03. Golden Years (Eric J Lawrence KCRW Remix)
04. Golden Years (Chris Douridas KCRW Remix)
05. Golden Years (Jeremy Sole KCRW Remix)

cm

MessagePosté le: Lun 6 Juin - 09:08 (2011)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

...

Dernière édition par cm le Dim 1 Sep - 08:17 (2013); édité 1 fois
lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Ven 10 Juin - 17:13 (2011)    Sujet du message: A la Gaîté Lyrique jusqu'à demain ! Répondre en citant

A few months ago, we met up with film director Barney Clay at the infamous and soon-to-be-defunct Mars Bar in New York City to talk about his re-imagination of Mick Rock’s footage of David Bowie.

A prolific photographer during rock and roll’s early days, Rock captured musicians like Iggy Pop, Lou Reed, and Queen during their wonder years, encapsulating almost an entire era in music. After gaining David Bowie’s trust, and that of the artistic community, Rock went on to become one of the most iconic rock photographers of our time.

Clay, a long-time fan of Rock’s work, set out to make a documentary about Rock, and in the process uncovered a veritable treasure trove of never-before-seen and long forgotten footage of some of rock’s greats. We approached the duo about turning some of the material into an installation, and they happily agreed, anxious to give the work new life. They chose to use footage of Bowie because, as Clay says, “ultimately, he’s the centerpiece of all of Mick’s work—through Bowie, Mick became who he was.”

Rock and Clay decided to focus on the outtakes and raw footage from Bowie’s “Life On Mars” video because of “its iconic, pure, simple, and memorable qualities.” Passing off the dusty and antiquated original film and negatives to The Mill, one of the world’s premiere post-production houses, they began to shape their new vision for the track, adding visual effects and experimental flair to the piece.

After viewing an early cut of the resulting film, Rock reflected on the course of his monumental career, humbly stating—“I was at the right place, at the right time, had the right sensibility, which was mostly completely out of my mind, but it worked.” Working on this project gave Rock an opportunity to re-imagine his work for the modern era, “taking the gems and presenting them in a new piece of jewelry,” as he so aptly put it.

David Bowie requested that the piece only be shown in galleries and museums, and we were honored to premiere the final film and sound installation during our Paris event at La Gaîté lyrique June 9-11, 2011.

www.thecreatorsproject.com

Dernière édition par lunamagic le Sam 11 Juin - 08:07 (2011); édité 1 fois
cm

MessagePosté le: Ven 10 Juin - 17:31 (2011)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

...

Dernière édition par cm le Dim 1 Sep - 08:18 (2013); édité 1 fois
lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Sam 11 Juin - 07:19 (2011)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie Répondre en citant

David Bowie with Trevor Bolder and Mick Ronson Photograph: ITV / Rex Features

David Bowie cuddles up to Mick Ronson
5 July 1972: Number 17 in our series of the 50 key events in the history of pop music

Caspar Llewellyn Smith
The Guardian
, Saturday 11 June 2011

In 1972, pop fans perhaps still dimly remembered David Bowie from his 1969 hit Space Oddity, but his star had since dimmed, and it took the creation of his alter ego Ziggy Stardust to reignite his career and, in particular, an appearance on Top of the Pops singing Starman. The song told the story of Ziggy bringing a message of hope to earth's youth through the radio: "Let all the children boogie!" (Speaking to William Burroughs a year later, Bowie clarified that Ziggy himself was not the Starman but merely his earthly messenger.)

The song had been trundling along in the charts, and John Peel called it "a gem", but this performance accelerated its rise to No 10, and set Ziggy on his way. More than that, at the start of the year, Bowie had claimed to Melody Maker that he was gay, and now he was on the nation's TV screens dressed in a technicoloured jumpsuit, letting an equally resplendently costumed Mick Ronson lean in suspiciously close to the microphone with him. For a generation and more, here was a signal of a very particular kind.

The Guardian

lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Sam 11 Juin - 08:06 (2011)    Sujet du message: WIN A Deluxe David Bowie - Station To Station Box Set! Répondre en citant

WIN A Deluxe David Bowie - Station To Station Box Set!

To celebrate the release of the Golden Year's App + E.P
EMI is giving two lucky people the chance to each
win a copy of the Deluxe edition of David
Bowie's Station to Station Box Set!

This competition ends at midnight on 30/06/2011.

Contenu Sponsorisé

MessagePosté le: Aujourd’hui à 06:43 (2016)    Sujet du message: J'ai entendu un truc sur David Bowie

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Manofmusic Index du Forum -> David Bowie -> J'ai entendu un truc sur David Bowie Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Aller à la page: <  1, 2, 3, … 148, 149, 150  >
Page 2 sur 150

Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | creer un forum gratuit | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation