Manofmusic Forum Index

Manofmusic
Espace consacré à David Bowie et à la Culture sous toutes ses formes

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

J'ai entendu un truc sur David Bowie
Goto page: <  1, 2, 3174, 175, 176, 177, 178, 179  >

Post new topic   Reply to topic    Manofmusic Forum Index -> David Bowie -> J'ai entendu un truc sur David Bowie
Previous topic :: Next topic  
Author Message
lunamagic
Administrateur

PostPosted: Wed 22 May - 13:56 (2019)    Post subject: J'ai entendu un truc sur David Bowie Reply with quote

Back to top
Publicité

PostPosted: Wed 22 May - 13:56 (2019)    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
lunamagic
Administrateur

PostPosted: Thu 30 May - 09:13 (2019)    Post subject: J'ai entendu un truc sur David Bowie Reply with quote

THE SALEROOM
Music & Entertainment Auction
11 Jun 2019 10:00 BST
the-saleroom.com

David Bowie Acetate, London Bye Ta Ta - One Sided UK 7" Mono Acetate

Lot 227

David Bowie Acetate, Ching-A-Ling - One-Sided UK 7" Acetate

Lot 228

David Bowie Acetate, Changes b/w Bombers - Double-Sided UK 7" Mono Acetate

Lot 229

The Manish Boys Unique wooden plug-box specifically made for the Manish Boys

Lot 180

Back to top
lunamagic
Administrateur

PostPosted: Thu 30 May - 22:36 (2019)    Post subject: J'ai entendu un truc sur David Bowie Reply with quote

Back to top
lunamagic
Administrateur

PostPosted: Fri 7 Jun - 01:07 (2019)    Post subject: J'ai entendu un truc sur David Bowie Reply with quote

Back to top
lunamagic
Administrateur

PostPosted: Tue 18 Jun - 19:58 (2019)    Post subject: J'ai entendu un truc sur David Bowie Reply with quote

Les folles années du château d'Hérouville

franceculture.fr

Back to top
lunamagic
Administrateur

PostPosted: Thu 20 Jun - 19:24 (2019)    Post subject: J'ai entendu un truc sur David Bowie Reply with quote

The Friars story: We look at the history of iconic Aylesbury club in the month it turns 50

Wednesday 19 June 2019

...1971 was also the year David Bowie would first come to play on a Friars stage.

Up until that point Bowie had tried a few live performances, but none of them had gone very well.

Almost ready to follow his main ambition of writing musicals, he decided to give one more gig a try, and that would be the Friars Aylesbury show.

And that break came courtesy of a recommendation by Al Kooper, who told the young Bowie that the club was one of the best and most receptive audiences he had ever played to.

So, on September 25 1971 Bowie performed the world premiere of his Hunky Dory album right here in town.

David said: “That night all the stars aligned and the Friars audience took David Bowie to their hearts, which resulted in a standing ovation when he did The Velvet Underground’s ‘I’m Waiting For The Man’ as an encore which he would later say was ‘Friars’ song’.

“After the gig I was with him in the tiny Friars dressing room when he said to Mick Ronson, Trevor Bolder and Woody Woodmansey ‘this was great tonight...Let’s form a band and go out and do it properly’.

“That was the moment that the Spiders from Mars were formed.”

And four months later Bowie and the Spiders returned, on January 29 1972. In the interim the Hunky Dory album had been released and peaked at 77 in the national album chart but came straight in at No 1 in Aylesbury.

Everyone was excited and expecting a repeat performance of the Hunky Dory album they’d enjoyed so much.

But what was to greet them was both extraordinary and ground breaking.

Bowie did perform tracks from Hunky Dory, but he would also debut a stunning repertoire of new material which became The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders From Mars.

He returned again in the July of that year with the Ziggy character fully developed. He loved Friars so much that he flew in 50 of the top music journalists from the USA especially for the Friars show. This put Friars Aylesbury on the world stage and ensured that Friars was a firm stop on any band’s UK touring calendar...

bucksherald.co.uk

Back to top
lunamagic
Administrateur

PostPosted: Fri 21 Jun - 22:23 (2019)    Post subject: J'ai entendu un truc sur David Bowie Reply with quote

David Bowie
The MOJO Innovators Podcast

David Bowie biographer Paul Trynka and MOJO's Danny Eccleston discuss the revolutionary possibilities of Bowie: from his gender-bending performance of Starman on Top of the Pops, through his misadventures in Berlin with Iggy and Eno, to embracing his own mortality on Blackstar. To hear all the music discussed on this podcast, go to the MOJO Innovators Podcast Playlist at Apple Music.

Apple Podcasts

Back to top
lunamagic
Administrateur

PostPosted: Fri 21 Jun - 22:41 (2019)    Post subject: J'ai entendu un truc sur David Bowie Reply with quote

L'Anachronique culturelle

Par Mathilde Serrell
Le vendredi en podcast

1969 : "Space Oddity" de David Bowie, l'extraterrestre de la pop

En direct des grands chocs esthétiques de l’histoire des arts et de la culture, Mathilde Serrell est aujourd'hui en 1969, où, à la surprise générale, la BBC choisit le titre "Space Oddity" comme bande-son pour accompagner les premiers pas de l'homme sur la Lune.

On a marché sur la Lune ! Le vaisseau spatial Apollo 11 et l’astronaute Neil Armstrong viennent de changer l’histoire de l’humanité, et sur Terre, quelqu’un a déjà produit la bande-son de cette révolution : "Space Oddity".

Le musicien est anglais et se fait appeler David Bowie. Il a 22 ans, et apparemment, il a sorti ce titre il y a une dizaine de jours, sans que personne ne l’ait vraiment remarqué. En revanche, depuis qu’un technicien de la BBC a eu l’idée d’associer sa chanson aux images de la mission Apollo 11, le dit Bowie est en pleine mise en orbite ! Cet extraterrestre de la Pop s’est posé en tête du hit-parade britannique.

Mais pourquoi avoir choisi ce titre plutôt que la BO de 2001 l’Odyssée de l’espace, sorti il y a un an, qui a évidemment accompagné les images lunaires sur toutes les autres chaînes ? Avec Ainsi parlait Zarathoustra de Richard Strauss, Kubrick, le réalisateur, donnait le sentiment que l’univers s’ouvrait comme une porte poussée par les cuivres.

franceculture.fr

Back to top
lunamagic
Administrateur

PostPosted: Fri 28 Jun - 23:27 (2019)    Post subject: J'ai entendu un truc sur David Bowie Reply with quote

La chronique culturelle (vidéo) - En juin 1969, David Bowie enregistre "Space Oddity" La Matinale / 3 min. / hier à 07:53

Publié hier à 12:54

Le titre lunaire "Space Oddity" de David Bowie fête ses 50 ans

Il y a tout juste 50 ans, au Trident Studio à Londres, cinq musiciens réunis autour d'un guitariste-chanteur anglais de 22 ans enregistraient le morceau "Space Oddity". Le titre fera de David Bowie une star.

Le titre "Space Oddity" raconte la communication entre l'astronaute Major Tom et le poste de commande au sol qui accompagne sa mission. Le morceau remporte un succès considérable et donne à David Bowie un goût certain pour le décor spatial. Dans cet univers, le chanteur produira entre autres "Starman", "Life on Mars", "Ziggy Stardust", jusqu'à son dernier album "Blackstar", sorti en 2016...

rts.ch

Back to top
lunamagic
Administrateur

PostPosted: Fri 5 Jul - 00:41 (2019)    Post subject: J'ai entendu un truc sur David Bowie Reply with quote

Back to top
lunamagic
Administrateur

PostPosted: Thu 11 Jul - 00:34 (2019)    Post subject: J'ai entendu un truc sur David Bowie Reply with quote

Space Oddity 50th anniversary - Then came Space Oddity...

From The David Bowie Story
Part 1: Love You Till Tuesday

Stuart Grundy
BBC Radio 1
May 1976

Back to top
lunamagic
Administrateur

PostPosted: Thu 11 Jul - 08:45 (2019)    Post subject: J'ai entendu un truc sur David Bowie Reply with quote

Back to top
lunamagic
Administrateur

PostPosted: Fri 12 Jul - 23:04 (2019)    Post subject: J'ai entendu un truc sur David Bowie Reply with quote

Back to top
lunamagic
Administrateur

PostPosted: Fri 19 Jul - 22:58 (2019)    Post subject: J'ai entendu un truc sur David Bowie Reply with quote

Back to top
lunamagic
Administrateur

PostPosted: Sat 20 Jul - 18:36 (2019)    Post subject: J'ai entendu un truc sur David Bowie Reply with quote

FIVE YEARS 1969 – 1973 box set due September
Sunday 06.21.15
https://www.davidbowie.com/2015/2015/06/22/five-years-1969-1973-box-set-due-september

Say hello to The Gouster
Wednesday 07.20.16
https://www.davidbowie.com/2016/2016/07/21/say-hello-to-the-gouster

A NEW CAREER IN A NEW TOWN (1977 – 1982)
Wednesday 07.12.17
https://www.davidbowie.com/blog/2017/7/12/a-new-career-in-a-new-town-1977-1982

David Bowie Loving The Alien (1983 – 1988) due October
Wednesday 07.18.18
https://www.davidbowie.com/blog/2018/7/18/david-bowie-loving-the-alien-1983-1988-due-october

UNDER THE GOD (1989 – 1994) due September
Wednesday 07.24.19
https://www.davidbowie.com/blog/2019/7/24/under-the-god-1983-1988-due-october

Back to top
Contenu Sponsorisé

PostPosted: Today at 06:18 (2019)    Post subject: J'ai entendu un truc sur David Bowie

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Manofmusic Forum Index -> David Bowie -> J'ai entendu un truc sur David Bowie All times are GMT + 1 Hour
Goto page: <  1, 2, 3174, 175, 176, 177, 178, 179  >
Page 175 of 179

Jump to:  

Index | Administration Panel | Create my own forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Conditions générales d'utilisation