Manofmusic Index du Forum

Manofmusic
Espace consacré à David Bowie et à la Culture sous toutes ses formes

FAQFAQ   RechercherRechercher   MembresMembres   GroupesGroupes   S’enregistrerS’enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

Five Years documentary on BBC2 next week
Aller à la page: 1, 2, 3  >

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Manofmusic Index du Forum -> David Bowie -> J'ai entendu un truc sur David Bowie
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
lunamagic
Administrateur

MessagePosté le: Dim 19 Mai - 08:26 (2013)    Sujet du message: Five Years documentary on BBC2 next week Répondre en citant

18 May 2013

Five Years documentary on BBC2 next week

“Switch on the TV we may pick him up on channel two”

Having enjoyed the preview screening of Francis Whately's Five Years documentary at the V&A last week, we’re pleased to be able to report that the film is a true treasure for all that appreciate the work of David Bowie.

If you think you’re familiar with all the footage of David Bowie that’s out there, then you didn’t reckon on the skill of the researchers for this 90-minute visual feast.

Beautifully edited, in both sound and vision, Five Years is a film you will want to watch more than once and it just confirms how lucky we are to be around while David Bowie is a creative force on the planet.

Hats off to Francis and his team.

We’re not going to give you any spoilers because you just need to see it, but here’s the blurb from the Radio Times, who will be publishing a front-cover Bowie feature next week.

David Bowie - Five Years: The Making Of An Icon

9:20pm - 10:50pm - BBC2, BBC2 HD

Documentary exploring five key years in the singer's career, which saw him redefine himself as an artist by adopting a different persona - each one marking a shift in musical direction. Featuring interviews with his collaborators, the programme focuses on five pivotal years in Bowie's career as a recording artist - from 1971's ultimate glam-rock icon Ziggy Stardust and reinvention as the impeccably dressed soul stylist the Thin White Duke in 1975, to his regeneration in Berlin with the critically acclaimed 1977 album Heroes, 1980's Scary Monsters triumph and Let's Dance's global success in 1983.

Director - Francis Whately
Executive Producer - Phil Dolling
Producer - Francis Whately

Watch the TV trailer here.

davidbowie.com

Publicité

MessagePosté le: Dim 19 Mai - 08:26 (2013)    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
avcsar
Invité

MessagePosté le: Sam 25 Mai - 21:28 (2013)    Sujet du message: Five Years documentary on BBC2 next week Répondre en citant

-------

Dernière édition par avcsar le Lun 28 Déc - 16:03 (2015); édité 1 fois
avcsar
Invité

MessagePosté le: Sam 25 Mai - 22:04 (2013)    Sujet du message: Five Years documentary on BBC2 next week Répondre en citant

-------

Dernière édition par avcsar le Lun 28 Déc - 16:03 (2015); édité 1 fois
avcsar
Invité

MessagePosté le: Sam 25 Mai - 23:02 (2013)    Sujet du message: Five Years documentary on BBC2 next week Répondre en citant

--------

Dernière édition par avcsar le Lun 28 Déc - 16:04 (2015); édité 1 fois
edenfusion

MessagePosté le: Sam 25 Mai - 23:09 (2013)    Sujet du message: Five Years documentary on BBC2 next week Répondre en citant

Je confirme c'était tres chouette,j'ai tout enregistré. La je suis le prog suivant : The Man Who Fell To Earth HD

Nightflight
Administrateur

MessagePosté le: Dim 26 Mai - 09:52 (2013)    Sujet du message: Five Years documentary on BBC2 next week Répondre en citant

Cf. ce topic :

FIVE YEARS (le documentaire)... C'EST ICI !!!

"I want to live"

olivier62

MessagePosté le: Dim 26 Mai - 17:44 (2013)    Sujet du message: Five Years documentary on BBC2 next week Répondre en citant

@edenfusion: tu l'as enregistré en quelle qualité? Je suis intéressé, merci!

Visiter le site web du posteur
edenfusion

MessagePosté le: Dim 26 Mai - 19:37 (2013)    Sujet du message: Five Years documentary on BBC2 next week Répondre en citant

Je l'ai enregistré directement de la BBC2 sur le HD interne du décodeur de mon FAI. L'enregistrement sur ces HD est crypté pour éviter le piratage. Cependant, je vais tenter de l'extraire via HDMI, il y aura cependant certainement une petite perte de qualité, qui sera équivalente à celle que tu aurais si tu extrais la vidéo du BBC Iplayer.
En attendant, je peux te proposer celui qui a été mis en ligne sur Vimeo (600Mo) :
640 x 360 H264/AVC 742Kbps MP4 AAC 109Kbps

London

MessagePosté le: Dim 26 Mai - 20:49 (2013)    Sujet du message: Five Years documentary on BBC2 next week Répondre en citant

Très chouette doc.
Les interviews sont toujours intéressantes parfois fascinantes...

Nightflight
Administrateur

MessagePosté le: Mar 28 Mai - 03:09 (2013)    Sujet du message: Five Years documentary on BBC2 next week Répondre en citant

Article presse :
http://www.timeout.com/london/tv-reviews/five-years-david-bowie-the-making-…

"I want to live"

edenfusion

MessagePosté le: Mar 28 Mai - 06:53 (2013)    Sujet du message: Five Years documentary on BBC2 next week Répondre en citant

Pour ceux quie ca intéresse j'ai le docu en 720p

Pearldiver

MessagePosté le: Mar 28 Mai - 19:27 (2013)    Sujet du message: Five Years documentary on BBC2 next week Répondre en citant

edenfusion a écrit:
Pour ceux quie ca intéresse j'ai le docu en 720p

je veux bien Smile
j'arrive pas à t'envoyer de pm, ça me time out

edenfusion

MessagePosté le: Mar 28 Mai - 19:35 (2013)    Sujet du message: Five Years documentary on BBC2 next week Répondre en citant

ok je l'uploade quelque part et je t'envoi le link

Pearldiver

MessagePosté le: Mer 29 Mai - 16:46 (2013)    Sujet du message: Five Years documentary on BBC2 next week Répondre en citant

chouette, merci!

olivier62

MessagePosté le: Mer 29 Mai - 21:30 (2013)    Sujet du message: Five Years documentary on BBC2 next week Répondre en citant

Je suis aussi intéressé edenfusion, merci à toi d'avance!

Visiter le site web du posteur
Contenu Sponsorisé

MessagePosté le: Aujourd’hui à 15:12 (2016)    Sujet du message: Five Years documentary on BBC2 next week

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Manofmusic Index du Forum -> David Bowie -> J'ai entendu un truc sur David Bowie Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Aller à la page: 1, 2, 3  >
Page 1 sur 3

Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | creer un forum gratuit | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation